Č. j.: UKKTF/97888/2020-3
V Praze dne 16. března 2020
(průběžně aktualizováno)
V souladu s usnesení vlády České republiky a pokyny rektora Univerzity Karlovy stanovím s okamžitou platností a do odvolání nebo upřesnění následující:
Všichni se řídí obecně platnými předpisy a nařízeními, dbají zvýšených hygienických opatření a pečují o obecné dobro akademické obce.
Přístup do prostor fakulty je od 17. 3. povolen výlučně zaměstnancům, studentům a pracovníkům ÚVT s.r.o., a to na dobu nezbytně nutnou pro zabezpečení nutných činností.
Co nejvíce agendy bude v pracovní dny v čase 9:00–17:00 řešeno komunikací na dálku. Platí tyto základní kontakty:
Děkan |
novotny@ktf.cuni.cz |
220 181 426 |
Asistentka děkana |
dekan@ktf.cuni.cz, dekanat@ktf.cuni.cz |
737 272 241 |
Studijní oddělení |
studijni@ktf.cuni.cz |
737 272 227 |
Ekonomické oddělení |
ekonom@ktf.cuni.cz |
737 272 242 |
Vědecké oddělení |
science@ktf.cuni.cz |
737 272 229 |
Zahraniční oddělení |
relations@ktf.cuni.cz |
737 272 226 |
Oddělení rozvoje a vnějších vztahů |
pr@ktf.cuni.cz |
737 272 228 |
Knihovna |
knihovna@ktf.cuni.cz |
x |
V individuálních případech je možno zajistit osobní jednání v těchto úředních hodinách:
Děkan |
pondělí-čtvrtek |
8.30–13.00 |
Studijní oddělení |
středa |
9.00–11.00 |
Ekonomické oddělení |
středa |
9.00–11.00 |
Knihovna |
středa |
9.00–10.00 (výdej předem objednaných titulů) |
Pro osobní jednání je uzavřena Kancelář děkana (s výjimkou děkana samotného), Vědecké oddělení, Zahraniční oddělení, Oddělení rozvoje a vnějších vztahů, Technické oddělení.
Informace o provozu kolejí a menz Univerzity Karlovy jsou dostupné na www.kam.cuni.cz.
Pokud by se u zaměstnance nebo studenta prokázalo onemocnění způsobené virem COVID-19, je on nebo jemu blízký povinen informovat děkana, aby byla zabezpečena ochrana dalších osob.
Výuka pokračuje distanční formou, tj. samostudiem, které distančně řídí pedagogové, jimž byly příslušné předměty svěřeny.
S účinností od 16. 3. 2020 od 16.00 hod. do odvolání krizového opatření vyhlášeného usnesením vlády České republiky jsou zakázány jakékoliv formy individuální výuky, a to včetně konání individuálních konzultací, individuálních zkoušek a státních zkoušek (včetně zkoušek rigoriózních a doktorských).
Je přerušeno konání kurzů celoživotního vzdělávání (včetně U3V).
Jakým způsobem lze nyní podat odvolání proti rozhodnutí o právech a povinnostech studentů podle § 68 odst. 1 zákona o vysokých školách (např. proti rozhodnutí o vyměření poplatku, rozhodnutí o ukončení studia)?
Ani v této mimořádné situaci nelze podat odvolání prostým e-mailem.
V úvahu přicházejí následující možnosti podání odvolání:
na podatelnu fakulty (úřední hodiny podatelny naleznete na webu své fakulty)
na podatelnu rektorátu (pouze odvolání proti rozhodnutí o vyměření poplatku)
e-mailem s elektronickým podpisem
datovou schránkou
poštou.
Pokud vzhledem k vydaným mimořádným opatřením spočívajícím v omezení volného pohybu a pobytu na veřejnosti nemůžete podat odvolání některým z uvedených způsobů, můžete podat odvolání do 15 dnů poté, co odpadne překážka spočívající v omezení volného pohybu osob. Jestliže již tou dobou uplyne Vaše lhůta pro podání odvolání (odvolací lhůtu naleznete v poučení rozhodnutí, které Vám bylo vydáno), spojte svoje odvolání s žádostí o prominutí zmeškání úkonu ve smyslu § 41 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu. Vzor takové žádosti naleznete zde.
Obdobně se zmeškání lhůty použije i na žádosti o právech a povinnostech studentů podle § 68 odst. 1 zákona o vysokých školách. Netýká se žádostí, které lze podat elektronicky (žádost o ubytovací stipendium, žádost o sociální stipendium).
Veškerá pracovně-právní rozhodnutí (včetně schvalování dovolených, pracovních cest a podobně) jsou s okamžitou platností do odvolání vyhrazena pouze děkanovi nebo děkanem přímo pověřené osobě.
Ruší se schválené, ale neuskutečněné zahraniční pracovní cesty.
Ruší se dozor pro děti zaměstnanců. Jejich vstup do prostor fakulty je zakázán.
Akademičtí pracovníci pokračují v plnění svých pedagogických povinností tak, že zabezpečí distanční formu výuky předmětů, které jsou jim svěřeny. Poskytují studentům elektronicky pokyny, informace a materiály nezbytné k samostudiu a jsou jim stejnou formou k dispozici pro konzultace. Svědomitě se věnují činnosti vědecké. Mzda se nemění.
Vědečtí pracovníci pokračují v plnění svých povinností beze změn. Mzda se nemění.
Zaměstnanci pokračují v plnění svých pedagogických povinností distanční formou: poskytnou studentům elektronicky informace a materiály k samostudiu a jsou jim k dispozici pro konzultace osobní, telefonické či elektronické. Odměna je vyplácena dle skutečně odpracovaných hodin.
Zaměstnanci pokračují v plnění svých povinností dle pokynů nadřízeného. Mzda se nemění.
a. |
Dítě mladší 10 let V souladu s § 191 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, a § 39 zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, zaměstnavatel omluví nepřítomnost zaměstnance v práci po dobu péče o dítě za situace, kdy je z důvodu mimořádného opatření při epidemii uzavřena škola nebo školské zařízení, v jehož péči dítě jinak je. Zaměstnanec má nárok na ošetřovné. Vyplácí se až za devět kalendářních dnů a činí 60 procent redukovaného denního vyměřovacího základu mzdy. Nárok na ošetřovné při péči o dítě do 10 let uplatňuje zaměstnanec tiskopisem Žádost o ošetřovné při péči o dítě do 10 let z důvodu uzavření výchovného zařízení (školy), který mu vydá ve 2 vyhotoveních výchovné zařízení (škola), které dítě navštěvuje. Druhé vyhotovení tiskopisu je pro případ, že se rodiče při péči střídají; jinak postačuje jedno vyhotovení. Zaměstnanec doplní část B tiskopisu a předá ho neprodleně svému zaměstnavateli, který pak podklady pro výplatu dávky předá dále příslušné OSSZ. Dávku vyplácí OSSZ (příslušná podle sídla zaměstnavatele či jeho účtárny), a to nejpozději do 1 měsíce následujícího po dni, v němž jí byly doručeny řádně vyplněné podklady. |
b. |
Dítě mladší 10 let a dítě starší 10 let Zaměstnanec může požádat o čerpání dnů osobnostního rozvoje, home office, dovolenou nebo neplacené volno. Situace bude posuzována individuálně. |
V případě nejasností se lze obrátit na děkana nebo na ing. Evu Procházkovou.
prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D., děkan
Katolická teologická fakulta
Univerzita Karlova
Thákurova 3, Praha 6, 160 00
IČO: 00216208 DIČ: CZ00216208
číslo účtu: 32034061/0100
Identifikátor datové schránky: piyj9b4