Centrum celoživotního vzdělávání UK (CCŽV UK) nabízí širokou škálu kurzů (zaměřených zejména na pedagogické dovednosti). Návod na přihlášení do Vzdělávacího portálu naleznete ZDE.
Podrobné informace o jednotlivých akcích a další nabídku najdete na webových stránkách Centra celoživotního vzdělávaní UK nebo také ve Vzdělávacím portálu UK. Centrum celoživotního vzdělávání naleznete také na facebookových stránkách.
AKCE |
DATUM |
FORMA |
ANOTACE |
How to support teaching and learning in higher education |
14.09.2022, 15.09.2022 |
PREZENČNÍ |
The aim of the programme is to support doctoral students at Charles University who are relatively new to university teaching but they are expected to teach within this academic year. This programme will provide basic understanding of the principles of learning and offer practical teaching strategies in various settings. Topics and working methods will contribute to the participants’ teaching self-efficacy and support the achievement of the learning outcomes. |
Didaktické minimum pro začínající učitele |
20.09.2022, 21.09.2022 |
PREZENČNÍ |
Čeká vás výuka a chtěli byste si předem promyslet, jak se na ni co nejlépe po didaktické stránce připravit? Jak využít již existující zkušenosti a příklady dobré praxe? Nebo jste již začali vyučovat a chtěli byste svou výuku vylepšit a rozšířit si obzory? Chcete se dozvědět, jak své odborné znalosti a dovednosti v co nejefektivnější podobě předat svým studentům? Jak posílit své učitelské sebevědomí? Jak motivovat své studenty? Pokud si alespoň na jednu z těchto otázek odpovídáte ano, pak vás moc rád uvítám v tomto kurzu. Program je určen pro studenty doktorského studia a začínající učitele. |
|
05.10.2022, 12.10.2022 |
PREZENČNÍ |
Program ve dvou blocích představí akademickým pedagogům principy kritického myšlení (KM) a ukáže, jakými způsoby lze u studentů podpořit osvojení si těchto principů i v rámci oborově specifické výuky. Podstatnou součástí lekcí budou diskuse umožňující sdílet a rozvíjet příklady, jakým způsobem nejlépe vést studenty ke KM v rámci vysokoškolské výuky. |
Presentation skills for academics and researchers |
10.10.2022 |
DISTANČNÍ |
This programme is focused on how to structure an effective academic presentation and build confidence in presenting in English. We will look at the following: Learn how to structure presentations effectively; Practise language specific to presentations; Develop more engaging visuals; Use voice effectively; Review strategies to deal with fear and nervousness. Intended for academic staff! |
Vysokoškolská výuka založená na důkazech |
19.10.2022, 26.10.2022 |
DISTANČNĚ |
Program je rozdělen na dvě části, které jsou obě zaměřeny na vysokoškolskou výuku založenou na důkazech. První setkání je zacíleno na "výsledky učení" a druhé setkání je zacíleno na "malé změny s velkým dopadem". Pozornost bude věnována postupům, pravidlům a jejich zvládnutí tak, aby i v omezeném čase a s omezenými zdroji vyučující zkvalitnili vzdělávání svých studentů. |
Jak dobře vést praxi studentů? |
05.10.2022 |
PREZENČNÍ |
Program se zaměřuje na praxe studentů. Jejich přípravu na praxe tak, aby byly přínosné. Následně pak na práci se zkušeností, kterou na praxích získají (během praxe i po jejím skončení). V programu budou sdíleny příklady dobré i špatné praxe a hledány odpovědi na otázky účastníků, které se vztahují k tomuto tématu. |
Vzdělávací program pedagogických dovedností |
02.11.2022, 09.11.2022, 23.11.2022, 30.11.2022, 07.12.2022, 14.12.2022 |
PREZENČNÍ |
Program je zaměřen na kultivaci pedagogických dovedností a vzdělávání se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Těžištěm programu je cyklus šesti bloků doplněný řízeným samostudiem s využitím e-learningu. Pozornost bude mimo jiné věnována také efektivnímu vyučování či motivaci studentů, aktivnímu učení, práci s hlasem ad. Program je primárně určen pro doktorandy a začínající akademické pracovníky Univerzity Karlovy. |
Tvorba a úprava kurzů a předmětů pomocí ABC learning design |
02.11.2022 |
DISTANČNÍ |
Program je zaměřen na praktickou aplikaci strukturované metody spolupráce vyučujících, která se nazývá ABC learning design. Tuto můžeme použít, stojíme-li před úkolem, jak navrhnout nový kurz či předmět, popřípadě reformovat běžící kurz či předmět. Jde o nástroj, který předpokládá, že vyučující již před vlastním setkání došli ke shodě, co má umět absolvent předmětu, tj. jsou definovány tzv. výsledky učení v podobě seznamu zadání, po jejichž prokazatelném splnění jsme se studenty spokojeni. Nejprve se tedy řeší výstupy učení a aktivity studentů, zatímco vhodná technologie výuky se vybírá až nakonec. |
Testování ve vysokoškolské výuce I. |
08.11.2022, 15.11.2022, 22.11.2022 |
DISTANČNÍ |
Účastníci cyklu tří webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování svých testových úloh a celých testů. |
Smluvní výzkum - příklady a zkušenosti |
09.11.2022 |
DISTANČNÍ |
Program je věnován jedné z forem transferu znalostí a technologií. Akademičtí a vědečtí pracovníci veřejné vysoké školy mohou mít významný potenciál v oblasti řešení projektů smluvního výzkumu, kdy výzkumná organizace obdrží od zadavatele platbu za řešení výzkumného úkolu. Cílem webináře je nejprve představit účastníkům dobré i problematické zkušenosti při řešení projektů smluvního výzkumu v biomedicínské oblasti. Věnovat pozornost zavedení standardů a nastavení vztahů, které jsou pro úspěch v oblasti smluvního výzkumu nutné. Část webináře bude věnována diskusi, kde mohou účastníci sdílet zkušenosti, náměty, problémy a jejich řešení a případnou dobrou praxi v oblasti smluvního výzkumu. |
Cooperative learning and how to use it |
21.11.2022 |
PREZENČNÍ |
Cooperative learning is an approach that is based on natural human interactions in which students work together to solve problems, thereby improving not only their knowledge but also social skills. Thanks to cooperative learning, we significantly improve active participation in class and help our students develop their core transversal competencies. This approach, unfortunately, is still not commonly utilized in class even though different modes of cooperation are commonly encountered outside school, especially at work. If cooperative learning is something you would like to explore in greater detail, this workshop is for you. |
Převrácená třída/ Flipped classroom |
28.11.2022 |
DISTANČNÍ |
Poslední semestry dokonale vyzkoušely, zda dokážeme měnit výuku ze dne na den. Posluchárny zůstaly řadu měsíců zavřené a místo léta pilovaných přednášek přišla ke slovu mnohdy hekticky připravovaná distanční výuka. Je možné pomocí provizorních a improvizovaných materiálů, které vznikly z nouze, zlepšit standardní výuku? Jak studenty, kteří si rychle zvykli na distanční výuku, dostat zpět do poslucháren? Odpovědí může být technika převrácené třídy - flipped classroom. |
Jak (se) učit a neztrácet tím čas |
08.12.2022 |
PREZENČNÍ |
Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teoretického předmětu a jeho někdejší student. |
Katolická teologická fakulta
Univerzita Karlova
Thákurova 3, Praha 6, 160 00
IČO: 00216208 DIČ: CZ00216208
číslo účtu: 32034061/0100
Identifikátor datové schránky: piyj9b4